onsdag, december 27, 2006

Dagen efter annandag jul - idag

Vi åkte ut tillsammans R, E och jag. E mockade och jag hämtade hö. Fick klättra upp på skullen via stålstegen. Gick bra - kom ner helskinnad. Fyllde vatten i hinkarna. Tog in P från hagen. Borstade, sadlade och tränsade. Klämde in mig i säkerhetsvästen och så ridjackan utanpå. Tyckte det var säkrast att ta västen idag för P har inte blivit riden på 1½ vecka. Igår hade han varit jättepigg när han släpptes lös i manegen. Han hade brallat och galopperat och haft sig. Idag kändes han ändå stabil. Rätt pigg i skritten i början men ganska snart lojade han till sig och jag fick väcka upp honom. Travade lite grand och tog ett par galopprundor. Han fattade fel galopp i (högervarvet?). Jag har så svårt att skilja på höger och vänster varv. Han var i alla fall verkligen sugen på att få galoppera och pullade i hörnen. Kul! Yiiha!! Jag red 30 minuter sedan var jag trött. Fick räcka för idag.