söndag, mars 12, 2006

Snålblåst 12 mars

Tagit in P från hagen. Han kom fram direkt och det var inga problem alls med att få sätta på honom grimman. Borstade. Han fäller knappt något alls nu! Sadlade, tränsade. Satt upp. H höll i. Gick bra. Red tills med V och E och E:s syster E. Gick bättre att skritta i snön nu. Donade på med start och stopp och lite småvolter. Skrittade sedan ett varv på 800m-banan. Han kändes pigg och hade lite småhyss för sig. Men krävde jag, så gjorde han som jag sa.
Fortsatte att dona lite i sommarhagen. Gjorde bl a en framdelsvändning. Det gick! Men, jag blev så upprymd av det att jag för ett ögonblick släppte koncentrationen. Say noo more! Hmm. Kan bara säga att det var bra att det var ett tjockt lager med snö där nere. Kändes nada! Mitt fel, totalt. Men procenten minskade igen ;-)

Satt upp igen. Skrittade lite till och sedan tillbaka mot satllet. Satt av. P stod blick stilla. Bra. Fick morot. In i boxen. B-vitaminer. Ut i hagen.

Där fick jag med egna ögon se P:s nya attityd eller vad man ska kalla det. F kom fram. P stod stilla och lät F nosa. Jag såg att han var på spänn. Men, han klev inte åt sidan, som han brukat göra. Det blev avklarat. Sedan kom Fr fram. Han ville sätta P på plats och måttade ett bett i sidan. Då hiiade P till och gav Fr en bakhov i bringan. Klart.

Så, P har börjat klättra i rangordningen. H sa att han går fram och tar hö med pondus nu, att han tränger sig före och vill in tidigare. Så det kan vara! Spännande att titta på "spelet" är det i alla fall.